tisdag, juli 05, 2011

Katastrof

Jag har köpt tyg och ska sy gardiner till båten. Punkt.

Grinar nästan innan jag börjat. För jag vet hur det blir: Undertråden kommer att gå av direrkt. Säkert fyra gånger i rad. Jag kommer sy dem spegelvända eller upp och ner. Trådspänning kommer göra att när jag tittar på baksidan är det ett enda TJORV. Ovanpå allt så har jag ingen bra pressarfot att sy med. Bara en för jeansdragkedjor.

H E M S K T.

(kanske kanske läser kära mor det här och erbjuder sig hjälpa till - man vill ju gärna klara sig själv när man är tant.......men vad sjutton. Får man hjälp är det ju dumt att tacka nej.)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att mamma läser. Lycka till.
Kram Hoffmansdesign

Fru Venus sa...

Jösses, jag skulle inte ens tänka på att försöka!

Realisten sa...

Jag säger som Fru Venus.
Hoppas mamma kommer till undsättning!

Baronessan sa...

Nu fick jag en déjà vu. Har inte detta hänt tidigare? Det är därför du bryter ihop innan du ens har börjat. Du kan, du kan!
Annars kan väl du tvätta bilen så kan G sy ;p

Anonym sa...

Samma här, skulle inte ens försöka utan ropa på mamma direkt för sy det kan jag inget vidare utan blir hysterisk när det inte blir som jag vill. Det skulle säkerligen sluta med att jag slänger alltihop.