fredag, oktober 08, 2010

Rapport från en sjuksäng

Ni vet när man ligger där i sängen och funderar på om man har nog mer ork för att kliva upp och duscha. Man vet att man blir hundra gånger piggare efteråt (särskilt om någon under tiden bäddar rent i sängen som min mamma alltid gjorde). I mitt hem har vi ingen dusch för tillfället. Jag är dessutom för stor för att sätta mig i handfatet eller diskhon och tvätta mig. Det som återstår är då att:

* Kliva upp
* Klä på sig
* Packa duschgrejer
* Gå 200 meter till lokala bastun
* Klä av sig
* Duscha
* Klä på sig
* Gå 200 meter till hemmet

När allt det där är gjort skulle man behöva duscha igen. Och inte har någon bäddat rent inte. Det är ju jag som är mamman i familjen som ska göra sånt.

I dag skulle jag ha åkt med Dameklubben till Norrland och firat en 50-åring. Ligger i stället i sängen och sjunger "Ja må hon leva" och hoppas det hörs dit upp.

Nu hör det till saken då - mams läser nämligen min blogg - jag MÅR bättre och jag tror att ett par vilodagar till gör att jag blir som människa igen.

6 kommentarer:

Gafflan sa...

Åhh!
Krya på dig och ha en så skön fredag du kan!
Synd att du missar födlesedagsfirande men det kommer fler :D
Kram

Camilla sa...

Trots sjukdom så är ju bilden rätt lyxig.
Både en kopp thé, en bra bok och en ask choklad!! Du hade kunnat haft det sämre.
Krya på dej.

Anonym sa...

Krya på dig Tantaluran, det blir nog snart bättre
Kram!

Monica sa...

"ser" att du är bättre....du kan vifta på fötterna! Krya på dig Kram.

Renée sa...

Visst är det trist att vara sjuk... Själv har jag tappat rösten! Dagen får jag nog tillbringa i tysthet tror jag...

Fru Venus sa...

Åh nej,du också! *suck* En av mina bloggäster har inte repat sig och stannar hemma :-( Tänk om ni kunde underhålla varandra? Krya på dig vännen, KRAM!