tisdag, oktober 06, 2009

Fina fruar

På min "gata" hemma på jobbet (ja, man är ju oftare på jobbet än där man bor så det blir trevligare om man kallar jobbet "hemma"!). Ja, här bor det en hel del "fina familjer i fina hus". Det jag undrar över är vad de gör på dagarna? På mornarna ser jag dem i morgonrock skjutsande gubbar och ungar till jobb och skola. På eftermiddagarna beger de sig ut på en ny tur, säkert för att hämta tidigare nämnda. Men där emellan? Vad gör de? Man kan ju inte städa, handla och allt annat varje dag, hela tiden, året om. Är de som Hollywood-fruarna och blir masserade, skäller på hantverkare och sådant kanske?

Själv jobbar jag året runt, dygnet runt - känns det som ibland.

2 kommentarer:

Baronessan sa...

Ha, ha, själv har jag ett koppel älskare som avlöser varandra :)

Tantaluran sa...

Man ska glädjas med andra - så grattis!