onsdag, april 22, 2009

Polisbilar

De där polisbilarna som kommer åkande med larmet på har nån slags konstig påverkan på en. Man vill inte vara nyfiken men blir det ändå. Alldeles nyss hörde jag polisbilssirenen och hur den tystnade utanför mitt hus. Vem kan låta blir att gå fram till fönstret och titta då? Inte jag i alla fall. Polisfarbröderna försvinner runt husknuten och där står man i fönstret och väntar på att .........nåt ska hända? Vadå? Att någon ska börja skjuta, att någon slår sin fru, att någon ska komma ut ur en port helt sönderslagen? Till slut kommer polisen tillbaka med en vinglig man emellan sig och försöker få in honom i baksätet på bilen. Det är inte förrän de kör iväg som jag går ifrån fönstret. Jag kanske är nyfiken fast jag inte trodde det? Jo, det är nog så!

Inga kommentarer: