tisdag, mars 03, 2009

Utmaning!

Jag har fått en ny utmaning av Baronessan. Lyder som följer:

1. Vad ville du bli när du var liten?
Minns inte att jag ville bli något speciellt – måste kontrollera det där med mamsen.

2. Vad blev du?
Slav – men med en del frihet!

3. Samlar du på något?
Jag stickar bebismössor i tid och otid – men ger ju bort dem. Räknas det som att samla när sakerna finns hos någon annan?

4. Vem skulle du vilja slå på käften, alt. skicka en brevbomb till? Orsak?
Just nu: Volvo – som vill ha hjälp av staten samtidigt som deras överkukkun behöver/vill ha/kräver påökt.

5. Vem skulle du vilja krama? Orsak?
Wilma – 7 mil för långt bort.

6. Hur ofta ljuger du?
När andan faller på och det gör någon nytta. Men bara snälla lögner!

7. Vad var det bästa som hände i går?
Att jag är klar med allting inför revisionen.

8. "Säffle...på vägen till Provence". Är det en bra slogan?
Alldeles utmärkt slogan – väcker nyfikenheten. Kom han/hon någonsin fram?

9. Kan du jonglera med tre bollar?
Jäpp – en gång!

10. Vad är det godaste du har i kylskåpet just nu?
En parmesanost som kostade skjortan!

11. Min egen tilläggsfråga: Vad gör du med 70 000 000 nyinsatt på kontot?
Kommer aldrig hända……..

Den som känner sig manad kan väl kopiera, klistra in hos sig själv och vissla till när det är klart!

Inga kommentarer: