fredag, februari 20, 2009

URK-mat!

Jag har fått en mat-utmaning från Baronessan. Utmaning i URK-mat!!!

Man ska skriva ner 5 äckliga/dåliga maträtter, och sedan skicka dom vidare till 5 andra bloggare för att se om dom vill/vågar äta det jag skrivit ner.

Vidare skall man se om man vågar/vill äta nåt från utmanarens lista. Baronessans Urk-mat är följande:

1. Kalvdans (barndomsskräck)
2. Dillkött
3. Bräckkorv (större barndomsskräck)
4. Njure
5. Sillbullar i korintsås (störst barndomsskräck)

Jahapp, då kommer mina kommentarer till Baronessans äckellista:

Kalvdans - MUMS
Dillkött - Ryser
Bräckkorv - Vet jag inte vad det är
Njure - har jag bara en, så den ska inte ätas upp
Sillbullar i korintsås - FINNS sånt ens?

Här kommer så min lista:

1. Fläsklägg och rotmos
2. Bondomelett
3. Baronessans Dillkött
4. Blodigt kött
5. Köpta kroppkakor

Tror jag är rätt petig med mat egentligen. För tillfället är det GI-diet som gäller och då får man vara tacksam för den mat man får, oavsett hur den smakar.

Utmaningen bollas vidare till:

Maka, Bloggande mamsen, Slumpen

Inga kommentarer: