tisdag, februari 17, 2009

Bokstafett

Från Baronessan har jag fått en ny utmaning, en bokstafett, som lyder:

1. Ta fram en bok som du gillar och som har minst 123 sidor.
2. Slå upp sidan 123.
3. Leta efter 5:e meningen.
4. Citera de följande 3 meningarna.
5. Skicka vidare till minst en av dina bokvänner.

Mitt bokval blev Snö av Orhan Pamuk, han som vann Nobelpriset i litteratur 2006. Snö är en sådan där bok som man tycker är lite trög och livlös, samtidigt som man absolut måste läsa ut den för att få veta hur allt slutar......och sedan går vidare.

Det har skett flera nya självmord, sa den lille, men myndigheterna har beslutat att inte tala om det för oss, av samma skäl som de håller tyst om att temperaturen faller - för att inte oroa oss. Men den verkliga orsaken till epedemin är att de säljer de här flickorna till äldre kontorister, till män som de inte älskar. Bussbolagschefen protesterade: När min fru träffade mig första gågen älskade hon inte mig heller, sa han.

Utmaningen går vidare till:
Goa dottern
Min bloggande mamma
Lilla gumman

Inga kommentarer: